Jaarafsluiting 2016

Zondag 18-12-2016: Jaarafsluiting buurtvereniging De Kronkel.
Het einde van 2016 én ons 35-jarig bestaan hebben wij vanmiddag op een grandioze wijze gevierd in de blokhut van Helden. De leden werden om 14.00u eerst verwelkomd met lekkere versgebakken wafels met kersen en slagroom. Er stond een echte popcornmachine waar we samen met de kinderen lekkere verse popcorn konden maken. Vanaf 15.00u kwamen de entertainers Ruud en Suzanne van CIRCUS LUIJTEN EN KORNUITEN ons vermaken met allerlei kunstjes zoals bordjes-draaien, diabolo, jongleren met doekjes, ballen of kegels, balanceren op een grote bal of fietsen met eenwielers. Niet alleen de kinderen maar ook de volwassenen waagden zich vol enthousiasme aan het oefenen van deze kunstjes. Sommigen bleken zelfs zeer talentvol. Na deze speelse lessen mocht iedereen “in de piste” zijn of haar geleerde kunsten tonen aan de toeschouwers. Tot slot gaven de twee echte circusartiesten Ruud en Suzanne nog een spectaculaire show van jongleren met allerlei attributen en eenwielers. Na deze acts stond er een heerlijk buffet klaar voor alle gasten. De activiteit én het jaar 2016 werd volgens de traditie uiteindelijk buiten afgesloten met een bescheiden vuurwerk, waarna iedereen tevreden huiswaarts ging.
Het was een fantastische middag met leuk entertainment en veel gezelligheid voor jong en oud.
Het bestuur wil iedereen bedanken die deze middag én het afgelopen jaar onze activiteiten heeft bezocht en daarbij ook een speciaal woord van dank aan iedereen die ons heeft geholpen met het inrichten en opruimen van de blokhut vandaag maar natuurlijk ook voor alle hulp van de leden in het afgelopen jaar. Binnenkort meer foto's op onze website. Fijne feestdagen allemaal en tot ziens bij onze activiteiten in 2017!

• Jaarafsluiting_1

BBB (bovenbouwbowlen) 2016

Woensdagmiddag 23-11-2016 zijn we bij Niens gaan bowlen. Alle kinderen van de basisschool (bovenbouw) mochten mee. Deze activiteit werd weer goed bezocht. En iedereen heeft zich goed geamuseerd.

• BBB_1

Sinterklaas 2016

Zondag 20 november heeft Sinterklaas onze buurtvereniging bezocht. We waren met z'n allen bij de blokhut "Oos Hoes", toen de zwarte pieten op de ramen klopte. Sinterklaas wist van alle kinderen iets te vertellen, dit hadden de zwarte pieten allemaal goed opgeschreven in het grote boek. We hebben gedanst, gezongen en zelf een polonaise voor Sinterklaas gelopen. Voordat Sinterklaas naar huis ging, moest een zwarte piet bekennen dat hij niet meer wist waar hij de pakjes de vorige avond had neergezet. Met z'n allen hebben we de hele blokhut afgezocht en de cadeautjes gevonden. Eind goed, al goed.

• Sinterklaas 2016_1

Sint Maarten 2016

We kijken weer terug op een kei geslaagd Sint Maarten feest, dit hebben we gevierd op zaterdag 12 november. In een grote groep opgevrolijkt door vele prachtige lampionnen, liepen we om 17.00u vanaf Oos Veldje richting de Kerk in Panningen. Hier hebben we naar de voordracht van het verhaal van Sint Maarten gekeken, uitgevoerd door kinderen. Op de terugweg hebben we op enkele adressen aangebeld, waar we leuke Sint Maartenliedjes zongen en daarvoor natuurlijk ook wat lekkers kregen. Op speelveldje "t Schoutje" konden we onder het genot van een oliebol en warme chocomel genieten van het vuur. Daar werden ook de allermooiste lampionnen gekozen, dit was best moeilijk omdat er zoveel mooie waren, maar dit keer waren de prijsjes voor Zsofie Claessens en Pux Kerckhoffs, gefeliciteerd!! Iedereen bedankt voor de gezelligheid!

• St.Maarten_1

Motortourtocht 2016

We hebben weer een leuke dag gehad tijdens onze jaarlijkse motortourtocht. Dit jaar zijn we naar het mooie zuid limburg geweest. Hans bedankt voor het uitzetten van de tocht langs de mooie plekjes, met mooie bochten en omgeving. De terrassen waren ook goed!

• Motortourtocht_1